Tässä oppaassa käymme kevyesti läpi miten jonosta voidaan telettää pelaaja tiettyyn paikkaan ilman erillistä porttia. Tätä menetelmää voit soveltaa moneen eri peliin ja huoneeseen.
Tarvitset tähän esimerkkiin seuraavat wiredit:
2x Tavaran tila ja asento täsmäävät
1x Laukaisimen aktivoija on tavaran päällä
1x Tavaran päällä EI ole hahmoja
1x Säännöllisin väliajoin
1x Yhteentörmäys
1x Palauta tavarat alkuperäiseen olotilaan
1x Teleporttaa tavaran päälle
1x Vaihda tavaran suuntaa
Wiredit kaupasta ostettuna yhteensä 54 kolikkoa (50 kolikkoa ducketteja käyttäen). Voit saada wiredeitä ostettua halvemmin vaihtoloista muilta hahmoilta yleensä -50% kauppan hinnoista.
Eiköhän aloiteta!
Käytän tässä esimerkissä tiettyä tavaran tilaa, joka määrittelee koska jonosta pelaaja teleportataan haluttuun paikkaan. Tätä metodia pystyy soveltamaan itselleen parhaalla tavalla, joten tämä ei ole ainoa tapa! Tässä esimerkissä punainen rolleri on kohta jonossa, josta pelaaja teleportataan tähtilaatalle.
Aloita asettamalla Tavaran tila ja asento täsmää -wired osoittamaan armaskynttilään, kun sen tila on päällä.
Aseta äsken asetetun wiredin päälle Vaihda tavaran suuntaa -wired niin, että valittuna on punaisen rollerin takana oleva rolleri. Suuntaa tavara "liikkuvaksi" oikealle ja aseta When move is blocked > Wait.
Viimeiseksi tähän pinoon laitetaan Säännöllisin väliajoin -wired laukaisemaan pino 1 sekunnin välein. Jes, eka pino tehty!
Aloitetaan toisen pinon kokoaminen! Aseta yhteentörmäys -wiredin päälle Laukaisimen aktivoija on tavaran päällä -wired ja valitse tähän punainen rolleri.
Tämän jälkeen yhteentörmäys pinoon lisätään Tavaran tila ja asento täsmäävät -wired asetettuna armaskynttilään, kun se on päällä.
Tunnetusti wiredit saattavat bugailla, eli sekoilla itekseen, laitetaan tähän kohtaan pieni negatiivinen ehto. Joissain tapauksissa jonosta seuraava voi tulla nopeasti samalle rollerille teletettävän hahmon kanssa, jolloin voi käydä niin, että kaksi hahmoa ehtii telettyä samaan aikaan. Siksi laitammekin Tavaran päällä EI ole hahmoja -wiredin tähtilaattaan, johon hahmo teletetään.
Fun fact: Kun hahmon teletys halutulle tavaralle aktivoituu, on hahmo jo käytännössä aktivoinnista alkaen halutulla tavaralla, vaikka teletyksen efekti ei ole vielä vienyt hahmoa teletyksen päähän.
Seuraavaksi asetetaan yhteentörmäykselle varsinainen toiminto, eli lisätään Teleporttaa tavaran päälle -wired tähtilaattaan.
Yleisesti tätä jonotus systeemiä käytetään peleissä, joten kun pelaaja on telettynyt pois jonosta, pitää luonnollisesti seuraavan pelaajan mahdollisuus päästä myös peliin estää. Siksi asetetaankin seuraavaksi Palauta tavarat alkuperäiseen olotilaan -wired osoittamaan armaslamppuun, kun se on pois päältä. Tällöin yhteentörmäyksessä armaskynttilä menee pois päältä.
Näin, hienoa! Teletys toimii, kuten halusimmekin! :)
Jos teet peliä, tietty peli loppuu jossain vaiheessa tai kun halutaan päästää seuraava pelaaja kentälle, pitää jono avata uudelleen eli tässä kohtaa esimerkkiämme laittaa armaskynttilä takaisin päälle. Jos käytät pelissäsi ajastinta, aseta armaskynttilän tila päälle palautus wiredillä haluamallasi viiveellä.
Kiitos, kun olit mukana tässä oppaassa ja kerro ihmeessä minulle palautetta Habbon puolella, sekä saa laittaa toivomuksia tuleviin aiheisiin wired-oppaisiin.
Hauskaa rakentelua!