Tässä oppaassa teemme yhdessä kellon käyttäen HR numeropalikoita. Huomaa, että saadaksesi numeropalikoita huoneeseesi sinulla tulee olla HR jäsenyys. Ilmaisella jäsenyydellä voit kokeilla HR tavaroita huoneessasi, mutta jotta voit avata huoneesi muille hahmoille, sinulla tulee olla voimassa oleva HR jäsenyys. Lopputulemana meillä on toimiva kello käyttäen numeropalikoita peliin, jossa on aikaa 1 minuutti.

Tarvitset tähän esimerkkiin seuraavat wiredit ja tavarat:

4x Säännöllisin väliajoin
4x Tavaran tila EI täsmää
5x Tavaran tila ja asento täsmäävät
5x Palauta tavarat alkuperäiseen olotilaan
3x Muuta tavaran tilaa

3x Numeropalikka
1x Värilaatta

Wiredit kaupasta ostettuna yhteensä 121 kolikkoa (112 kolikkoa ducketteja käyttäen). Voit saada wiredeitä ostettua halvemmin vaihtoloista muilta hahmoilta yleensä -50% kauppan hinnoista. Numeropalikat on saatavissa ainoastaan HR Kaupasta ja värilaatan pystyy ostamaan tavallisesta kaupasta Lisäominaisuudes -kategoriasta kahdella kolikolla.

Eiköhän aloiteta!

Aloitetaan asettamalla ensimmäisiä palikoita eli sekuntteja. Aseta Tavaran tila EI täsmää -wired ensimmäiseen palikkaan oikealta, kun palikan tila on 9.

Lisää tähän päälle Tavaran tila ja asento täsmäävät -wired osoittaen värilaattaan, jonka väri on keltainen.

Seuraavaksi laitetaan palikkaan hieman liikettä lisäämällä Muuta tavaran tilaa -wired oikean puoleiseen palikkaan ja viiveeksi 0.5 sekuntia.

Lisätään tähän vielä päälle toinen negatiivinen ehto Tavaran tila EI täsmää -wired osoittaen vasemman puoleista palikkaa, jonka tila on numero 1. Tämä asettaa sen, että oikean puoleisen palikan tila ei muutu, jos vasemman puoleinen numero on 1 eli yksi minuutti.

Jatketaan seuraavaan palikkaan! Aloitetaan pinoaminen negatiivisella Tavaran tila EI täsmää -wiredillä, joka asetetaan seuraavaan palikkaan, joka on numerona 5. Tässä asetetaan se, että kyseinen palikka ei muutu esimerkiksi numeroksi 6,7,8.. jne.

Seuraavaksi lisätään negatiivisen ehdon päälle positiivinen ehto Tavaran tila ja asento täsmäävät -wired kohdistamaan oikean puoleiseen palikkaan, joka on numerona 9 ja värilaattaan, jonka väri on keltainen.

Lisätään päälle vielä lisää toimintaa, sillä tarviihan tämänkin palikan muuttua! Asetetaan Muuta tavaran tilaa -wired toiseen palikkaan viiveellä 0.5 sekuntia.

Kun vasemman puoleista palikkaa on muutettu yhdellä sekunnilla ylöspäin, pitää palauttaa oikean puoleinen palikka takaisin nollaksi. Lisätään siis Palauta tavarat alkuperäiseen olotilaan -wired asettamaan oikean puoleinen palikka numeroksi 0.5 sekunnin viiveellä.

Siirrytään sitten minuutteihin! Aloitetaan taas negatiivisella Tavaran tila EI täsmää -wiredillä, joka asetetaan vasemman puolimmaiseen palikkaan, joka on numerona 1.

Lisätään tähän jälleen positiivista ehtoa päälle, eli Tavaran tila ja asento täsmäävät -wired, kohdistamaan kahteen oikean puoleiseen numeropalikkaan, jotka ovat numeroina 59, sekä värilaatta, joka on edelleen keltainen.

Kun 60 sekuntia tulee täyteen, tulisi tämän vasemman puoleisen palikan tietty muuttua, eikö vaan? Laitetaan tuttuun tapaan tähän Muuta tavaran tilaa -wired 0.5 sekunnin viiveellä.

Lisätään tähän kohtaan tähän pinoon palautumaan 00 tilaan oikean puoleiset palikat laittamalla Palauta tavarat alkuperäiseen olotilaan -wired näihin palikoihin.

Loppu alkaa häämöttää, huh huh! Vielä olisi muutama juttu vielä. Lisätään positiivinen ehto Tavaran tila ja asento täsmäävät -wired värilaattaan, kun sen väri on valkoinen eli toisin sanoen väritön.

Pientä toimintaa tähän väliin, eli asetetaan Palauta tavarat alkuperäiseen olotilaan -wired kaikkiin palikoihin, kun ne ovat numeroina 0:00.

Laitetaan tähän pinoon myös päälimmäiseksi Säännöllisin väliajoin -wired 0.5 sekunnin viiveellä.

Tehdään vielä yksi pino, joka aloitetaan Tavaran tila ja asento täsmäävät -wiredillä asettaen sen vasemman puoleiseen palikkaan, joka on numerona 1.

Palautetaan värilaatta Palauta tavarat alkuperäiseen olotilaan -wiredillä oranssin väriseksi. Tässä luodaan pieni viive sille, että kello ei nollaannu heti.

Jotta saadaan kello vihdoin nollattua, asetetaan toinen Palauta tavarat alkuperäiseen olotilaan -wired värilaattaan tällä kertaa keltaisen väriseksi 1 sekunnin viiveellä. Tämä laukaisee aikaisemmin tehdyn pinon, jossa keltaisen värinen laatta nollaa kellon.

Kirsikkana päällä pääsemme kakkukahville, kun lisäämme vielä kaikkien kellon eri palikoiden pinojen päälle Säännöllisin väliajoin -wiredit 1 sekunnin viiveellä. 

Ihan mahtavaa, meillä on nyt wiredeillä toimiva 3:n numeropalikan kello valmiina seuraavaan peliisi! Voit asettaa kellon alkavaksi peliisi niin, että kun hahmo astuu peliin, muuttuu värilaatta keltaiseksi. 

Vinkki: Kun suunnittelet pelisi wiredien ajoitusta, niin on hyvä muistaa, että hahmon teletyksessä menee noin 2.5 sekuntia. Eli ei kannata laittaa kelloa päälle heti kun hahmon teletys vaikkapa jonosta aktivoituu. Kokeile mikä on omaan peliisi sopiva viive kellon aloittamiseen. :)

Kommentit (0)
Kirjaudu sisään tai rekisteröidy kommentoidaksesi.