Jonot ovat oleellinen osa pelihuonetta, jossa pitäisi kerätä rohkeutta tulevaan koitokseen. Tässä oppaassa näytän sinulle miten tehdään simppeleitä estoja jonotukseen, jotta tulisielut eivät pääse ohittamaan muita pelaajia, sekä peruuttamaan jonossa.
Ensimmäisenä muistuttelen, että tämänkin voi tehdä muutamalla eri tavalla eli tähän ei ole yhtä ainoaa tapaa.
Peruuttaminen
Aloitaan ensimmäiseksi peruuttamisen estolla. Tässä wiredien määrä riippuu jonosi pituudesta ja käytämme esimerkissä rollereista koostettua jonoa. Tarvitset tähän esimerkkiin:
4x Hahmo kävelee pois tavaran päältä
4x Laukaisimen aktivoija on tavaran päällä
4x Teleporttaa tavaran päälle
Wiredit kaupasta ostettuna yhteensä 60 kolikkoa (52 kolikkoa ducketteja käyttäen). Voit saada wiredeitä ostettua halvemmin vaihtoloista muilta hahmoilta yleensä -50% kauppan hinnoista.
Tässä esimerkissä punaiset rollerit kuvaavat niitä kohtia jonossa, johon pelaaja tulee ja mistä pelaaja menee itse peliin.
Aloitetaan ensin asettamalla Hahmo kävelee pois tavaran päältä -wired toiseen siniseen rolleriin.
Seuraavaksi asetetaan Laukaisimen aktivoija on tavaran päällä -wired rolleriin, joka on yksi taaemmas aikaisemmasta. Eli hahmo peruuttaa takaisin yhden rollerin verran.
Laitetaan tälle pinolle vielä efekti, eli kun hahmo kävelee pois toiselta rollerilta taaksepäin hahmo telettää. Voit myös asettaa tämän teletyksen mihin kohtaan huonetta haluat.
Toista tämä sama kaikille rollereille!
Ja tadaa! Kun hahmo peruuttaa jonossa, hahmo telettää haluttuun paikkaan ja jonotus voi jatkua. :)
Ohittaminen
Mutta mitäs jos joku meinaakin ohittaa jonon kulmassa?
Silloin lisätään vielä yksi pino lisäksi (jos jonossasi on vain yksi ohitettava kohta), johon tarvitset:
1x Hahmo kävelee pois tavaran päältä
1x Laukaisimen aktivoija on tavaran päällä
1x Hahmot seisovat tavaroiden päällä
1x Teleporttaa tavaran päälle
Nämä wiredit kaupasta ostettuna yhteensä 20 kolikkoa (16 kolikkoa ducketteja käyttäen).
Tässä hahmo telettää pois jonosta jos kulmassa on toinen hahmo, eli jos pelaaja ryntää yksinään jonossa, ei tämä ohitusesto päde.
Aseta Hahmo kävelee pois tavaran päältä -wired rolleriin ennen jonon kulmaa.
Kun hahmo kävelee pois rollerilta, laitetaan Laukaisimen aktivoija on tavaran päällä -wired kulmasta seuraavaan rolleriin.
Lisätään ehto Hahmot seisovat tavaroiden päällä -wired kulmassa olevaan rolleriin. Tällöin pino toimii vain jos kulmassa jonottaa toinen pelaaja.
Ja vielä rangaistukseksi ohittamisesta laitetaan Teleporttaa tavaran päälle -wired haluamaasi paikkaan.
Hienoa! Kiitos että olit mukana tässäkin oppaassa! :)