Wired-uudistusten 9. erä löytyy nyt katalogista ja Huoneenrakentaja-klubin varastosta! Käydäänpä siis läpi sen sisältö. Tämä artikkeli on Wired-juttusarjan kolmas osa, ja edellisen osan liittyen uudistusten 8. erään näet täältä.
Alla luetelluista Wiredeistä Wired-toiminto: Suhteellinen tavaran liike toimii myös seinätavaroihin.
Liikkumisanimaation keston muuttaminen
Wired-lisä: Animaation kesto mahdollistaa tästä edespäin liikkumisen yhteydessä näkyvän animaation keston muuttamisen. Wiredin avulla voit tehdä tavaran liikkumisesta esim. erittäin hidasta, tai vaihtoehtoisesti erittäin nopeaa eli "teleporttaavaa". Kestoja on tarjolla 50 millisekunnista aina 2 000 millisekuntiin eli kahteen sekuntiin asti. Normaalin liikkumisanimaation kesto on 500 millisekuntia.
Alla esimerkki hitaimmasta liikkumisesta kahden sekunnin välein ja nopeimmasta 0.5 sekunnin välein
Hitain liike
Nopein liike
Hahmon suunnan tunnistaminen
Nyt voit tarkistaa myös, missä suunnassa Wired-pinon laukaiseva hahmo on. Wired-ehto: Hahmon suunta antaa sinun määritellä yhden tai useamman suunnan, joissa ollessaan pinon laukaiseva hahmo pystyy laukaisemaan pinon. Huomaa, että jos et käytä Wired-laukaisinta jonka vain hahmo pystyy laukaisemaan, ehto käsitellään totena ja kasa aktivoituu.
Alla esimerkki, jossa tunnistetaan hahmon suunta värilaatalla ja palautetaan nuolilaatta vastaavaksi.
Hahmon jäädyttäminen
Wired-toiminto: Jäädytä hahmo mahdollistaa hahmon "jäädyttämisen", eli hahmon liikkumisen pysäyttämisen, esimerkiksi teleporttauksen yhteydessä tai vaikka kesken liikkumisen. Hahmon voi vapauttaa jäädytyksestä joko teleporttauksen jälkeen valitsemalla toiminnoss olevan "Mahdollista liikkuminen teleportatessa", tai vaihtoehtoisesti seuraavana käsiteltävällä hahmon vapauttamistoiminnolla.
Hahmon jäädyttämistavaksi käyttäjälle tarjotaan viisi eri vaihtoehtoa, jotka on näytetty alapuolella.
Wired Freeze
Jäässä
Röntgen
Tiputaika
Hiekka-ansa
Alla esimerkki, jossa hahmon liikkuminen estetään nuolilaatalle astumisen jälkeen ja hahmo teleportataan jonoon.
Hahmon jäädytyksen poisto
Kuten ylempänä mainittiin, on jäädytyksen yhtenä poistovaihtoehtona Wired-toiminto: Poista hahmon jäädytys.
Tavaran liikuttaminen suhteessa sen sijaintiin
Wired-toiminto: Suhteellinen tavaran liike mahdollistaa tästä lähtien tavaran liikuttamisen suhteessa sen sijaintiin, joko X- tai Y-akselilla, jopa 20 ruutua kerrallaan vain yhdellä Wiredillä
Alla esimerkki, jossa rapua liikutetaan värilaattoja kohti ja sen jälkeen takaisin alkuun
Säännöllisin väliajoin nopeana
Kirsikkana kakun päällä, tämä erä tuo myös jo jonkin aikaa odotetun Säännöllisin väliajoin (lyhyt) -laukaisimen, joka siis on täsmälleen sama kuin aiemmat Säännöllisin väliajoin -laukaisimet, mutta se kykenee kasan suoritukseen jopa 50 millisekunnin välein. Toisena ääripäänä laukaisimessa 500 millisekuntia eli 0.5 sekuntia.
Esimerkki, jossa tiimalasi jahtaa hahmoa 50 millisekunnin välein.
Tällä selityksellä laukaisimen tuomaa potentiaalia ei vielä välttämättä ymmärrä, joten on parempi näyttää se esimerkillä jota sivuttiin hieman jo juttusarjan edellisessä osassa.
Esimerkki, jossa jono on toteutettu täysin ilman rollereita, eivätkä hahmot voi liikkua jonossa taaksepäin (ohjeet tästä).
Muita muutoksia
Ainakin yksi ehdoista pitää paikkansa -lisä
Kyseinen lisä sai tällä kertaa mittavan uudistuksen, kun käytännössä koko sen käyttöliittymä laitettiin uusiksi. Uudistetun näet alta. Huomionarvoisena seikkana lisään voi nyt valita ehtoja myös Wired-pinon ulkopuolelta.
Tekstilistauksen kaikista muutoksista, sisältäen myös pienemmät joita ei tässä mainittu, näet myös täältä (englanniksi).
Seuraavissa osissa käsiteltäviä aiheita:
- neljäs wired-tyyppi ;)